Engagerat tal av Ebba Busch

En delegation från Sävsjö med Johanna Ek, Erika Mallander, Karlsson och Stefan Gustafsson har varit med på kristdemokraternas distriktsstämma. Ebba Busch gjorde på stämman sitt första officiella framträdande i länet som partiledare. Ebba talade engagerat om vikten av att fortsatt jobba med ett underifrånperspektiv. Kristdemokraterna ska alltid vara en folkrörelse och ett idéparti där goda värderingar blir kompassen som gör det möjligt att navigera i en föränderlig värld och möta framtidens utmaningar.

Arbetet ska vara långsiktigt där det ska jobbas med ökad attraktivitet men också med att slipa på trösklarna. I Sverige kan vi med kristdemokraterna förverkliga det goda livet och bygga ett samhälle baserat på familjerna, Kristdemokraterna kommer sikta framåt, stå fast vid sina principer och värderingar och därmed växa sig starkare. Ebba avslutade med att deklarera att storhetstiden ligger framför!

Hur når man 31,32% i ett kommunval?

Therese nu vald till kommunalråd

Bra med kd-ministrar i ny regering

Kd fortsätter styra kommunen

Rebecca vinnare av cykel

31,4 procent bäst någonsin! Tack för förtroendet!

Utökad budget till elever i behov av särskilt stöd

Bemötande av falsk information från M

Upprusta RV30 istället för att sänka hastigheten

Attraktivt arbete och god kvalitet i äldreomsorg