Engagerat tal av Ebba Busch

En delegation från Sävsjö med Johanna Ek, Erika Mallander, Karlsson och Stefan Gustafsson har varit med på kristdemokraternas distriktsstämma. Ebba Busch gjorde på stämman sitt första officiella framträdande i länet som partiledare. Ebba talade engagerat om vikten av att fortsatt jobba med ett underifrånperspektiv. Kristdemokraterna ska alltid vara en folkrörelse och ett idéparti där goda värderingar blir kompassen som gör det möjligt att navigera i en föränderlig värld och möta framtidens utmaningar.

Arbetet ska vara långsiktigt där det ska jobbas med ökad attraktivitet men också med att slipa på trösklarna. I Sverige kan vi med kristdemokraterna förverkliga det goda livet och bygga ett samhälle baserat på familjerna, Kristdemokraterna kommer sikta framåt, stå fast vid sina principer och värderingar och därmed växa sig starkare. Ebba avslutade med att deklarera att storhetstiden ligger framför!

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget