Bättre integration med Kristdemokraternas budget

När Ebba Busch Thor och Jakob Forssmed i går presenterade Kristdemokraternas budget för staten handlade flera av förslagen om att kombinera en generös migrationspolitik med en effektiv och välfungerande integrationspolitik.

– Vi har förslag som gör det möjligt för fler nyanlända att få arbete, som förbättrar situationen på bostadsmarknaden, som gör mottagandet bättre och som långsiktigt gör integrationspolitiken effektivare, säger Sollentunas kommunalråd Magnus Ramstrand (KD) i en kommentar i samband med att Kristdemokraterna presenterade sin motion som svar på regeringens vårproposition.

Vårmotionen har namnet ”Gemenskap – inte utanförskap” och föreslår bland annat ett förstärkt jobbskatteavdrag för långtidsarbetslösa.

– Sverige har idag fortsatt 800 000 människor som befinner sig i ett utanförskap. Vi lägger därför konkreta förslag för att förbättra integrationen och sänka trösklarna in på arbetsmarknaden för de personer som har svårast att få ett jobb. Med vårt nystartsavdrag får en arbetslös som får ett jobb med en lön på 20 000 kronor i månaden ytterligare 1 500 kronor i månaden i skattesänkning jämfört med idag, säger partiledaren Ebba Busch Thor (KD).

Sollentunabon Jakob Forssmed är Kristdemokraternas ekonomisk-politiske talesperson.

– Sverige behöver en utvecklad politik som stärker människors jobbchanser och ökar tillväxten, som höjer kvaliteten i välfärden och som leder till mer valfrihet. Det är en politik som står i stark kontrast till den som förs av nuvarande regering, säger Jakob Forssmed.

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti