• KD är barnens, familjens och de äldres parti

KD Sollentuna har nu i sommar delat ut sin tidning Ditt Sollentuna nr 2/18 i många brevlådor. Nedan finns en länk där du kan ta del av hela tidningen.

I detta nummer lyfter vi fram seniorerna i Sollentuna. De har varit med och byggt upp vår kommun och ska kunna lita på att det finns en bra äldreomsorg den dag de behöver den. De ska också kunna lita på att det finns ett boende för dem när de vill flytta från det egna hemmet och behöver mer omsorg.

Att leva och bo i Sollentuna är att trivas för hela familjen, ung som äldre, i en kommun som bjuder på småstadens bekvämligheter och många sköna bad- och grönområden.

– KD Sollentuna lovar att under kommande år göra allt för att trygghetsboenden byggs. Vi vill också göra hemtjänsten tryggare och vill att alla över 85 år ska känna trygghet i att det finns plats i ett anpassat boende, säger KDs kommunalråd Magnus Ramstrand.

Det friska åldrandet ska stärkas med stöd till ideella föreningar som arrangerar mötesplatser som bryter ensamhet.

– Vi vill också bygga en varmvattenbassäng som en del av en tillbyggnad av Sim- och sporthallen, säger Seppo Karmitsa, ordförande i lokalavdelningen.

Vid ett maktskifte vill KD ingå i en Alliansregering med många förbättringar: slopad pensionärsskatt, underlätta försäljning av bostaden och göra det möjligt att skjuta upp reavinsten, stärka bostadsbidrag till äldre och göra det billigare för företagare att anställa äldre.

Här kan du läsa hela Ditt Sollentuna nr 2/18

Ditt Sollentuna 2-18