Snart invigs Nya Rotebrohallen

Rotebrohallen. Foto: Beck arkitekter

Nu på sensommaren är vår nya hall Nya Rotebrohallen klar för invigning. Den är mycket efterlängtad. Här kommer innebandy, basket, volleyboll och handboll att få riktigt bra förutsättningar. Här finns också en ganska stor aktivitetsyta som kan användas för gymnastik och annan idrott som inte kräver stora ytor.

Magnus Ramstrand (KD). Foto: Michael Folmer– Behovet av idrottshallar både i Sollentuna och hela vår region är mycket stor. Vi i den politiska majoriteten har som ambition att skapa så bra förutsättningar som möjligt för våra barn och ungdomar att ha en meningsfull fritid. Vi vet också att väldigt många ungdomar är engagerade i någon av alla de idrottsföreningar som vi har i kommunen, säger Magnus Ramstrand (KD), kommunalråd och ordförande för kultur- och fritidsnämnden.

Sällskapsdelen är bra och generös och ger ett välkomnande intryck. Här finns ett litet kök och ett klubbrum för idrottsklubbarna. Även omklädningsrummen är generösa. Dagtid kommer hallen att utnyttjas av skolorna, och eftermiddag och kvällar fylls den av föreningslivet.

– Nya Rotebrohallen kommer att skapa ett riktigt bra lyft för hela Rotebro centrum och bli en viktig del i utvecklingen av Rotebro som en av kommunens viktiga kommundelar, säger Magnus Ramstrand.

Foto på Nya Rotebrohallen: Beck arkitekter

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti