• Trygghetspris för ideell städning och klottersanering

trygghetspris16

Sollentuna kommuns Trygghetspris 2015 går till Kerstin och Ingvar Myrehed för deras uthållighet och engagemang i arbetet med att Sollentuna ska upplevas som en hel, ren och trygg plats att bo och vistas i.

– Det är svårt att tänka sig mer värdiga vinnare av Trygghetspriset än Kerstin och Ingvar Myrehed från ”Tryggt och snyggt”. I åratal har de troget och uthålligt arbetat ideellt för att göra Sollentuna till en tryggare plats. Det är med glädje jag delar ut priset till dem, säger Magnus Ramstrand (KD), ordförande i Brottsförebyggande rådet.

För att inspirera fler till att vara med och göra Sollentuna ännu tryggare delar kommunen ut ett trygghetspris. Många bra insatser har lett till flera bra nomineringar för 2015. En enig jury, bestående av representanter från Sollentuna kommun, Polisen och Brandkåren Attunda, utsåg i dag Kerstin och Ingvar Myrehed till vinnaren av Sollentuna kommuns trygghetspris 2015 till med motiveringen:

”Med uthållighet och med stort engagemang har Kerstin och Ingvar Myrehed tagit ansvar och bidragit till arbetet med att Sollentuna kommun ska upplevas som en hel, ren och trygg plats att bo och vistas i. Genom ideell städning och klottersanering och genom att engagera andra invånare att ta ansvar i det trygghetsskapande arbetet är Kerstin och Ingvar Myrehed två viktiga förebilder i samhället. Ett sådant arbete och engagemang är viktigt för Sollentuna kommun. För dessa insatser tilldelas Kerstin och Ingvar Myrehed 2015 års Trygghetspris.”