Vi vill att Sollentuna blir Sveriges bästa idrottskommun

I Sollentuna ska barn och ungdomar få möjlighet att växa.

Tack vare många starka idrottsföreningar och ett stort antal ideella ledare, i kombination med god ekonomi i kommunen som tillåter satsningar på nya hallar, är Sollentuna en av de bästa idrottskommunerna i landet. Som ordförande för kultur- och fritidsnämnden har
Magnus Ramstrand (KD) ett viktigt uppdrag.

Magnus Ramstrand (KD) vid Sollentunavallen.– Vi har under den här mandatperioden gjort stora insatser för barn, ungdomar och seniorer, säger han. En tillfällig friidrottshall är invigd vid Mässområdet, Häggvikshallen har renoverats och en boulehall har invigts. En fullstor idrottshall i Rotebro håller på att byggas och likaså räknar vi med att ett fotbollstält kommer att stå klart på Norrvikens IP under 2014.

Kristdemokraterna vill att Sollentuna ska vara en av landets bästa kultur- och fritidskommuner.

– Vi har unika förutsättningar, säger Magnus Ramstrand. Inte minst med tre naturskyddsområden och ett fjärde på gång i Tegelhagen/Silverdal. Familjer som flyttar hit frågar i regel två saker: Är skolorna bra och finns det mycket att göra på fritiden
för våra barn och ungdomar? På båda frågorna svarar jag JA! Vi vet hur bra unga mår av att röra sig och vill att ännu fler ska vara engagerade i Sollentunas föreningsliv, säger Magnus Ramstrand.

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti