• Vi värnar om de äldre

äldrefrågor

KD har flest äldre på sina vallistor.

KD sänkte skatten fem gånger för pensionärer 2006-14. Nu vill vi slopa pensionärsskatten helt. Vi har haft en kristdemokratisk äldreminister i Sverige, äldrelandstingsråd i Stockholm och äldreborgarråd i Stockholms stad. Vår partiledare Ebba Busch Thor var tidigare äldrekommunalråd i Uppsala.

Nu visar det sig också att KD är bra för äldre väljare på ytterligare ett viktigt sätt. På våra listor är 25% äldre. Fler äldre än något annat parti. Minst har S. De håller äldre borta från sina listor, tycks det som. Oförklarligt – äldre är en viktig resurs i det politiska arbetet, inte bara ”röstboskap”.

Glöm dina fördomar om KD. Vi är ett frihetligt parti som bygger på en stabil etisk grund. En del tror att man behöver vara religiös för att rösta på KD. Inte alls. Vår politik bygger på samma kristna tradition och humanism som ligger till grund för det västerländska samhället.

På bilden: Partiledaren Ebba Busch Thor, tidigare äldrekommunalråd och KD:s hedersordförande Alf Svensson.