• Regeringen bör agera eller avgå

Coronakommissionen lämnade sitt delbetänkande om bristerna i äldreomsorgen igår. Kommissionens kritik mot regeringen är blytung. KD har inte förtroende för Stefan Löfven. Han svek de äldre och vården redan innan pandemin. Han har svikit de under pandemin. Under onsdagen höll Ebba Busch, Jakob Forssmed och Acko Ankarberg Johansson en presskonferens med anledning läget och kritiken.
    Nu behövs ett krispaket för äldreomsorgen och vården. KD har politiken, reformerna och förslagen. Vi är de äldres röst, en röst som uppenbart saknas på Rosenbad. Stefan Löfven måste ta till sig av kritiken och utvärdera sitt ledarskap. Han har ägnat avsevärd tid till att skylla ifrån sig allt ansvar på andra. Nu har tiden kommit ikapp honom. Han måste ge besked ifall han tycker sig vara rätt person att leda Sverige ur krisen. Agera eller avgå.
    Läs mer på vår hemsida om våra reformer och förslag för att rädda situationen och rusta äldreomsorgen och vården. Sverige förtjänar bättre. Sverige behöver en ny regering.