• Så vill vi att framtidens Täby ska fungera

översiktsplan

Kristdemokraterna är med och arbetar fram den fördjupade översiktsplanen för Täby stadskärna 2050. Efter samrådet 2017 har planen utvecklats och från och med nu fram till mars finns ytterligare möjlighet att komma med synpunkter för alla Täbybor.

”- Täby kommun ska fortsätta utvecklas som en attraktiv kommun att bo och verka i”, säger Tobias Karlström, komunalråd för KD.

Han fortsätter: ”- För oss Kristdemokrater är det viktigt att utvecklingen sker på ett sätt där bostäder, näringsliv, rekreation/fritid och grönområden utvecklas i samklang. När Täby utvecklas behöver även tillgång till förskolor, skolor och boende för äldre ges hög prioritet. I de centrala delarna av Täby finns även goda förutsättningar att skapa attraktiva arbetsplatser så att fler Täbybor kan arbeta i Täby”.

I kommunhuset i Täby kan alla ta del av den fördjupade översiktsplanen 2050 fram till mars 2019. Läs om översiktsplanen på Täby kommuns hemsida.