• Täbybo tar plats i Riksdagen!

riksdagsledamot

Kristdemokraterna kommer att representeras av en Täbybo i Riksdagen – Camilla Brodin. Camilla är för närvarande kommunalråd i Täby.

Vi säger grattis till Camilla (och till Täby) och önskar henne lycka till i arbetet i Riksdagen!

Så här berättar Camilla om sig själv:

Jag har erfarenhet ifrån att se livet från ett annat håll än det ”normalstörda”, tack vare livet med min fantastiska familj! Därför vet jag att vi måste ha en välfärd vi kan lita på!

Jag jobbar dagligen för att företagare ska få rätt förutsättningar för att kunna driva företag, för utan företag har vi inte den välfärden. Låt företagare få blomstra istället för att försätta dem i konkurs, förbjud förluster i välfärden istället för att förbjuda vinster. Det är inte staten som anställer flest, det är våra små- och medelstora företag!

Jag är kristdemokrat för att vi ser varje unik person utifrån sitt okränkbara värde och vill göra det möjligt att vi alla, tillsammans, bygger samhället.

Namn: Camilla Brodin.
    Ålder: 39 år.
    Familj: Man och två underbara barn med särskilda behov.
    Bostadsort: Täby.
    Yrke: Kommunalråd Täby kommun.
    Intresse: Inredning, golf och att upptäcka nya platser.
    Värt att veta: Optimistisk och glad samt uppenbarligen orädd, förutom när jag träffar på en orm:)

Kristdemokraterna gick framåt i valet och har utökat sin riksdagsgrupp från 16 till 22 ledamöter! Läs om alla ledamöterna här.