• Vi kör över januariregeringen och fixar miljarder till det viktigaste – välfärden!

För att kunna satsa på det som de allra flesta av oss tycker är det viktigaste för ett land har vi idag kört regeringen och januaripartierna i riksdagen. Idag har en majoritet i riksdagen gått samman för att ge Sveriges kommuner och regioner 7,5 miljarder extra till välfärden. Det motsvarar 11 000 undersköterskor i omsorgen och 3 000 sjuksköterskor i regionerna.

Det här miljardtillskottet är en vinst för välfärden. Det är en vinst för Sveriges äldre, för vårdbiträden och sjuksköterskor som gått på knäna, och för patienter som inte fått vård. För alla de som arbetar i välfärden och som regeringen har svikit.

Vi kristdemokrater har öppnat för samtal med alla partier. Därigenom löser vi upp den kris som regeringen försatt Sverige i, när de prioriterar makten och önskelistorna i januariöverenskommelsen före välfärden.

Vi har nu gjort det jobb som en fungerande regering borde ha gjort. Vi prioriterar Sverige före oss själva!