• Kristdemokraterna i Region Uppsala söker digital kommunikatör och politisk sekreterare

Vår mycket uppskattade politiska sekreterare har fått nya spännande uppdrag och därför söker vi nu hennes efterträdare. Är det dig vi söker?

I så fall är du en skicklig digital kommunikatör som kommer att jobba tätt ihop med Region Uppsalas kristdemokratiska regionråd och fullmäktigegrupp. Dina dagar kommer till största del att fyllas av press, kommunikation, administration och sociala medier vilka du tar dig an med strategisk skärpa.

Om vi går in lite mer på detaljnivå så hör även arbetsuppgifter som omvärldsbevakning, presskontakter, hantering och utvecklande av sociala medier, artikelförfattande, pressberedskap, framtagande av pressmeddelanden, strategier, underlag och politiska utspel till din nya tjänst.

Du som söker har ett stort politiskt intresse, är initiativrik och nytänkande. Du är utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara en mycket god skribent och uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet sker emellanåt kvällstid och innehåller arbetstoppar, för att hantera detta kommer du att ha förtroendearbetstid vilket också innebär att du har möjlighet och ska jobba mindre däremellan.

Vidare har du som söker lätt för att sätta dig in i nya frågor och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Du hittar essensen i ett komplext politiskt budskap och vet att tillgängliggöra det för olika målgrupper.

Erfarenhet av tidigare pressekreteraruppdrag, strategisk kommunikation, kommunalpolitik, annonsering i sociala medier, fotografering, bildredigering, videoproduktion samt skapande av content för sociala medier exempelvis i Canva, Photoshop, InDesign, och Premiere Pro är meriterande.

Arbetet är förlagt till Regionens hus centralt i Uppsala. Individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten är tidsbegränsad till 31/12 2022 men med möjlig förlängning för kommande mandatperiod. Tillträde tidigast 10 januari. Ansökningarna kommer att behandlas löpande.

Skicka ansökan till: bjorn-owe.bjork@regionuppsala.se
    Vid frågor, ring: 072-217 32 78