• Kristdemokraterna i Uppsala kommun söker politisk sekreterare

Vill du vara med i ett spännande utvecklingsarbete för KD Uppsala inför valet 2022? Vi söker nu en politisk sekreterare att förstärka laget. Tjänsten är ett vikariat och omfattar 100 % från augusti 2021 till september 2022.

Som politisk sekreterare för Kristdemokraterna i Uppsala kommun biträder du självständigt kommunalrådet och förtroendevalda i det löpande arbetet. Det innebär bland annat att ansvara för mediekontakter, att driva vår hemsida och våra sociala medier för att göra partiets politik synligt för väljarna. Du kommer också att utarbeta yrkanden, motioner/interpellationer och debattartiklar, samt ansvara för schemaläggning och kallelser till olika möten.

Du är resultatinriktad, initiativrik och sätter dig lätt in i nya politiska frågeställningar. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter, ibland under tidspress. Arbetstiderna omfattar ibland kvällar och helger.

Vi behöver ha din ansökan senast 7/8. Hör du av dig tidigare kan vi komma att kontakta dig för fortlöpande intervjuer. Ansökan och frågor angående tjänsten besvaras av Jonas Segersam, kommunalråd, jonas.segersam@uppsala.se,  018-7271304.