Kristdemokraterna återupprättar välfärdslöftet

Tidigare presenterade vi kristdemokrater ”Välfärdslöftet – en budget för vård, omsorg och trygghet”. Vi ser hur vårdköerna växer, äldreboendeplatser saknas och polisen lider av ledningsproblem och bristande resurser. Välfärden sviker när man behöver den som mest.

Vi kristdemokrater gör kraftfulla satsningar på sjukhusvård, primärvård och äldreomsorg. Kristdemokraterna satsar närmare 8 miljarder kronor mer än regeringen under 2018 på vård och omsorg. Vi gör det med strukturellt riktiga reformer för en trygghet och tillgänglig vård och äldreomsorg, oavsett var man bor.

Vi stärker tryggheten med 10.000 fler poliser ute i bostadsområdena och vi höjer lönerna för poliser i yttre tjänst och i utredningsverksamheten.

Vi sätter stopp för regeringens skattehöjningar. Vi sänker istället skatten på arbete med 20 miljarder kronor. Vi sänker skatten på sparande och givmildhet och vi sänker skatten extra mycket för barnfamiljer och pensionärer, grupper som halkat efter ekonomiskt.

Kristdemokraterna lovar inte allt till alla. Men vi lovar att prioritera vårt välfärdslöfte.

Vi föreslår:
– Fler vårdplatser och kortare vårdköer
– Fler äldreboendeplatser med äldreboendemiljard
– Kraftfulla skattesänkningar på jobb, för barnfamiljer och pensionärer
– 10.000 fler poliser och en kraftfull lönesatsning

Mer info: SVT

Välkommen till möte beträffande Arena-frågan

Foto: stocksnap.io

Tisdagen den 24 oktober kl.18.00-21.00 inbjuder Jönköpings kommundelsförening till medlemsmöte beträffande arena.-frågan som planeras byggas i Jönköping. På programmet är information och kalkyl och kostnader.

Leif Eriksson, ekonomichef Jönköpings kommun – Arena Jordbrovallen .

Vi presenterar Kristdemokraternas förslag kring kommunens budget och statusen kring kommunens budget och Kristdemokraternas prioriteringar på skola, värdig äldreomsorg.  Andreas Sturesson, kommunalråd, och Karin Hannus, 1:e vice ordförande i kultur& fritidsnämnden, informerar. Välkommen att delta i frågor som berör både välfärd och idrott. Inbjudan hittar du under ”Det händer!”.

Jönköpings kommundelsförening firade Råslättsdagen

Lördagen den 2 september var det dags för Råslättsdagen där vår förening var representerad med bokad plats och bord för distribution av material. Mycket folk även om uppställningen från vår förening var något klen. Eva Stråth, Haykanush Vardanyan, Simon Löfgren och Stefan Attefall gjorde en behjärtansvärd insats under några timmar. Foton ifrån dagen finner du under ”senaste nytt!”

Vi finns på plats på Västra Torget 19/8

(bilden ovan är ifrån tidigare våffelvagn på Västra Torget).Den 19/8 kommer vi att finnas på plats på Västra Torget och bjuda på en kopp kaffe och våfflor. Varmt välkommen till att fika och prata politik.