Tack Jönköping för förtroendet

Vi kommer att arbeta för en kommun som du ska kunna lita på, att det finns plats på äldreboenden när du behöver det. Att barngrupperna är mindre så att varje barn får den uppmärksamhet och blir sedd. Vi vill ha en kommun som uppmuntrar civilsamhället.

• Bygg fler äldreboenden
  • Små barngrupper i förskolan och fler familjedaghem
  • Uppmuntra engagemang, höj föreningsbidragen

Dags för en familjevänligpolitik

Familjen - den viktigaste byggstenen i samhället

• Vi behöver en familjevänlig välfärdspolitik
  • Vi vill att välfärd ska underlätta för familjer att få ihop vardagen och planera framåt

Vad vill vi Kristdemokrater

int(33)

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Server configuration issue
Please refer to our Error Message Reference.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Värderingar att lita på !

Bakom långa vårdköer, bristen på äldreboende och statistik om ouppklarade brott finns människor. Människor som blir sjukare för att de inte får vård i tid. Äldre som tvingas bo kvar hemma i otrygghet och ensamhet. Brottsutsatta som tappar tron på samhället när polisen inte lyckas lösa brotten.
Detta är inte hela verkligheten. Det finns mycket som är bra i Sverige, det ska vi påminna varandra om och vara rädda om, men det som brister får politiken inte blunda för.

Nu krävs det goda värderingar som sätter människovärdet främst och politiker som vill och vågar prioritera det som är nödvändigt för att bygga ett samhälle som håller ihop. Vården, äldrefrågorna och tryggheten är de viktigaste frågorna för oss. Vi lovar inte allt till alla men vi håller vad vi lovar.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Server configuration issue
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: