• Motion till kommunfullmäktige: När onormalt blir normalt

Motion till kommunfullmäktige När onormalt blir normalt

Coronapandemin har berört oss alla. Ingen är opåverkad. Men vilka konsekvenser den får för våra liv skiljer sig åt. Pandemin har påverkat mångas hälsa, arbetsliv, relationer och sociala liv samt fritidssysselsättningar.

För kommunens verksamheter har pandemin inneburit förändrade förutsättningar. Restriktioner har tvingat fram nya arbetssätt och i ökad utsträckning har digitala verktyg varit en del i lösningen.

Redan tidigt...

• Varmt välkommen till årsmöte med Jönköpings kdf

Vi  i Jönköpings kommundelsförening vill hälsa dig som medlem särskilt välkommen till årsmöte i samarrangemang med Jönköpings partiavdelnings årsmöte.

Förutom årsmötesförhandlingar (se separat inbjudan under ”senaste nytt”.) kommer det att bjudas på information från regionen av Jonas Lind, ledamot av Regionfullmäktige, kommer att informera om Region Jönköpings Län.

Vårt kommunalråd, Andreas Sturesson kommer att tala under rubriken ”Fokusfrågor för KD i opposition”. Vi kommer oc...

• Toppduo på Kristdemokraternas EP-lista

Foto: Kristdemokraterna

Kristdemokraterna presenterade under fredagen sina kandidater till Europaparlamentsvalet. Den 44 namn långa listan toppas av Sara Skyttedal som första namn och David Lega som andra namn.

.– Jag är glad och stolt över att kunna presentera ett stark team till Europaparlamentet, säger Sofia Damm, nomineringskommitténs ordförande.

Se presskonferens på SVT-Forum, kl.09:45.

– Det är med stor glädje som jag presenterar nomineringskommitténs...

• Alf Svensson: Människovärdet har inget pris

På sistone har debatten handlar mer om kostnader för flyktingströmmen och mindre om vår tillfredsställelse över att få rädda människor till ett tryggare liv. Vår civilisations framtid fordrar sina värderingar, de kristna. Backa inte från dessa, manar tidigare KD-ledaren Alf Svensson i en debattartikel i Dagens Industri publicerad idag. Ni kan läsa den här.

• Kristdemokraterna vill se fler poliser i Jönköping

Polisbristen märks även här i Jönköping. Vi kristdemokrater föreslår att det skulle det kunna bli 140 fler poliser här. Det skulle förstärka den vanliga utryckningsverksamheten men även områdespolisen som jobbar förebyggande, säger riksdagsledamot Andreas Carlson (kd)

Vi öppnar för att kommunerna ska kunna påverka hur många poliser som finns på orten, genom att medfinansiera fler poliser. Mitt perspektiv är att det är staten som har ansvaret för att polisen är rätt dimens...