• Heldag med Lars Adaktusson i Helsingborg

140210 Adaktusson m fl på LP Hbg

På plats vid invigningen syns fr v Kenneth Lantz, Peter LP Klang (föreståndare), Birgitta Södertun, Lars Adaktusson, Lars Thunberg och Anders Lundström

Kristdemokraternas förstanamn på listan till Europavalet, Lars Adaktusson, tillbringade större delen av måndagen den 10 februari i Helsingborg. Adaktusson besökte vid middagstid nya LP-huset på Gåsebäck, som invigdes av socialnämndens ordförande, Anders Lundström (KD). Här görs stora och värdefulla insatser för många utsatta människor. Verksamheten är också ett mycket gott komplement till stadens sociala verksamhet.

Under eftermiddagen följde sedan pressträff och intervju med HD, vars artikel publicerats. Höjdpunkten för dagen var Lars Adaktussons anförande i ett välbesökt offentligt möte på kvällen. Lars lyfte i sitt tal fram tre huvudfrågor som han vill lyfta under EU-valrörelsen. Det handlar om mänskliga rättigheter, en generös flykting- och asylpolitik samt öppna gränser för frihandel.

Efter en paus med sallad och dryck vidtog årsmötet för Kristdemokraternas helsingborgsavdelning.