• I går kom höstvädret!

I går var det sommar fram till kl 14 sedan kom hösten! Lite väl dramatiskt kan tyckas men sant. Idag återvände det mesta av värme och sol, men vi behöver nog bli påminda att sommarledigheten är över och nu väntar hårt arbete och då är väderomslag både brutala och påminnande. Kortbyxor av och slips på!

IMG_0542Även min solstol minner om att det är färdigsemestrat!

Budgetarbetet i Upplands-Bro går nu in i ett avgörande skede. Utmaningarna är många och de nya pengar som finns att fördela är +45 miljoner. Förra året hade vi nästan dubbelt så mycket i ökade skatteintäkter och statsbidrag ändå fanns det verksamheter som uppfattade att man för lite????

Värt att påminna om är att många av Sveriges kommuner får sätta minustecken framför nya tillskott. Vi som finns i Mälardalen har i den jämförelsen ett gyllene läge med ökad inflyttning och ökade intäkter. Givetvis också ökade åtaganden.

Prioriteringar måste alltid göras. Vi satsar på våra unga och har i Visionsarbetet pekat ut vart vi vill. Kommunen som ger plats är den övergripande slogan som fått ge rubrik åt visionen. När man nystar i begreppet så märker man att det finns mycket positiva trådar i det synsättet.Till ytan är vi stora men till invånarantal relativt små. Till attityd och satsningar har vi rätt riktning!

Koalitionen , KD, S, MP och C, välkomnar alla bra initiativ som kommer från bostadsbyggare som vill etablera sig hos oss. Vi fortsätter redan påbörjade initiativ av klass och driver dem vidare. Dessutom tar vi nya initiativ för att göra Upplands-Bro ännu bättre. Arbetsklimatet för det är mycket gott. Grundinställningen är att ensam är inte stark men tillsammans kan vi göra väldigt mycket. För det krävs förmågan att samarbeta! Annars går det som för solstolen.