• Ibland blir det för mycket…

Jag har gjort en paus…

Ibland blir det helt enkelt för mycket. Huvudet är fullt av tankar men avståndet till bloggen alldeles för långt.  Så har det varit nu.

Politiken har åkt berg och dalbana på riksnivå även om det just nu tycks skönja någon form av riktning. Långt ifrån säkert. Och vad händer sedan?

I kommunen har vi fått en bra start med Alliansen även om vi saknar två mandat och kommer att göra så i fyra år. Vi vet vad vi vill och har mycket gemensamt och har fått det sociala umgänget på plats. Helt enkelt goda möjligheter att få ett väl utfört arbete gjort även om det höjs röster om motsatsen. Det hör liksom till!

Mitt uppe i alltihop avled pappa 97 år gammal. Det är klart att det påverkar vardagen på ett påtagligt sätt. Sorg och glädje är inte sällan parhästar i livet.

Idag skiner solen och om några timmar är det kommunstyrelsemöte. Där väntar sannolikt politisk oenighet. Men utgången av mötet kommer knappast att överraska. I alla fall inte mig.