Höstfest 2018 – med extra partidistriktsårsmöte

Foto: Per Larsson

Den 17/11 var det dags för Höstfest med extra partidistriktsårsmöte för Kristdemokraterna i Östergötland. Dagen bjöd på tal av föreslagna toppkandidat i vårens EU-val Sara Skyttedal och panelsamtal med företrädare för Kristdemokraterna i de sju östgötska kommuner där partiet är med och styr efter valet.

Vår riksdagsledamot från Östergötland Magnus Oscarsson informerade från riksdagen, vårt regionråd Per Larsson berättade lite från regionen och under den avslutande middagen bjöds både god mat, fin musikunderhållning och spännande lottdragning. Tack till alla som bidrog till en lyckad dag!

Kristdemokraternas kommunala företrädare 2019-2022

KD:s toppkvartett. Från vänster, Per Larsson, Liselotte Fager, Sara Skyttedal och Magnus Engström.

Kristdemokraternas kommunala företrädare 2019-2022

Kristdemokraternas laguppställning i Linköpings kommun för mandatperioden 2019-2022 är nu helt klar. Våra valframgångar gör att vi får större chans att genomföra vår politik och ger fler kristdemokrater på tunga poster.

– Vi är mycket glada och stolta att kunna presentera en stark laguppställning för Kristdemokraterna i Linköpings kommun. Här finns en stor bredd av olika erfarenheter och bakgrund, unga och lite äldre, helt nya förtroendevalda, de som har lång erfarenhet och ett par som gör comeback. Yngst är Amanda Olsson, 19 år, som blir ny ersättare i Bygg- och miljönämnden, och äldst är Lars Eklund, 76 år, en gång Kristdemokraternas första kommunalråd i Linköping 1991-1994, som blir ledamot i Tekniska Verken AB. Vi tror att den 26 personer starka laguppställningen ger Kristdemokraterna goda förutsättningar att bidra på ett bra sätt i det nya Alliansstyret i Linköping, säger Per Larsson, Nomineringsgruppens ordförande.

Sara Skyttedal (KD)
Kommunalråd i opposition
sara.skyttedal@linkoping.se

Skyttedal fortsatt gruppledare för Kristdemokraterna i Linköping

Bakre raden från vänster: Magnus Landberg, Magnus Engström och Johan Häggblom. Mellersta raden från vänster: Denisé Cassel, Liselotte Fager och Per Larsson. Främre raden från vänster: Kjell O Lejon, Sara Skyttedal och Yvonne Svallin. Bild: Fredrik Topplund

Pressmeddelande från Kristdemokraterna i Linköpings kommun

Skyttedal fortsatt gruppledare för Kristdemokraterna i Linköping

Under tisdagskvällen samlades Kristdemokraterna i Linköpings kommun för att välja gruppledare och kommunalråd för den kommande mandatperioden, där Alliansen kommer att sitta i ledande ställning. Sara Skyttedal fick förnyat förtroende att fortsätta som kommunalråd och gruppledare för Kristdemokraternas kommunfullmäktigegrupp mandatperioden 2019-2022.

– Det känns hedrande att ha fått nomineringsgruppens förtroende att få fortsätta som kommunalråd och gruppledare för Kristdemokraterna i Linköping. Efter årsskiftet slutar jag också vara i opposition och bli en del av det nya Alliansstyret. Dessutom tillträder jag i en ny roll som 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen med ett särskilt ansvar att arbeta med effektiviseringar och att samordna arbetsmarknadsfrågorna. Det känns bra att vara del av ett så starkt lag” säger Sara Skyttedal.

Kristdemokraterna i Linköping har fått förändrad mandatfördelning för mandatperioden 2019-2022, i kommunvalet ökade Kristdemokraterna med två mandat vilket innebär att tre nya namn har tillkommit till fullmäktigegruppen; Kjell O Lejon, Johan Häggblom och Denisé Cassel.

– Vi ökade rejält i valet vilket gör att vi nu har fler poster att tillsätta.  Nomineringsgruppen har lyckats få till en laguppställning med stark vilja, bra värderingar och god kompetens för att kunna bidra till ett bättre Linköping” avslutar Sara Skyttedal.

* Nomineringen av förtroendeuppdragen för mandatperioden 2019-2022 kommer att redovisas i ett separat och kommande pressmeddelande.

Sara Skyttedal (KD)
Kommunalråd i opposition
sara.skyttedal@linkoping.se

Medlemsmingel 13 november

MEDLEMSMINGEL

Kristdemokraterna i Linköping bjuder in till medlemsmingel 13 november kl 18.30 på The Horse & Hound, Storgatan 39D, 582 23 Linköping.

Det kommer att finns möjlighet att köpa mat och dryck, men man är också välkommen bara för umgänget. Vi uppmanar speciellt dig som är ny medlem att komma, men alla medlemmar är givetvis varmt välkomna!

Meddela gärna mig på denise.cassel@kristdemokraterna.se huruvida du kommer eller inte så att jag kan meddela restaurangen ungefär hur många platser som behövs.

Välkommen!