• Många kristdemokrater i Skaraborg

Det är gott om Kristdemokrater i Skaraborg. Vi ser många positiva trender i vårt parti nu. Flera nya medlemmar, mycket i media och framför allt så börjar fler uppmärksamma vår politik. Vi tror på vikten av att vi samverkar och försöker alltid sträva efter att den nationella, regionala och kommunala nivån samspelar. Men vi hjälps också gärna över kommungränsernas. I dag hade vi vårt årsmöte för partidistriktet där de som du ser ovan omvaldes. Arnold Cedving omvaldes som kassör och vårt presidium Annika Eclund, Isabella Carlén och Dan Hovskär omvaldes.

Under årsmötet var det också inspiration och kunskapsöverföring. Dagen inleddes av vår partisekreterare Acko Ankarberg Johansson som talade om vikten av värderingar men gav också flera exempel på konkreta politiska förslag inom bl a sjukvården.

Isabelle Waldenvik höll ett pass om sociala medier och beskrev vilka målgrupper som finns på vilka kanaler och gav också exempel på hur man når media.

Det är många positiva stämningar i partiet och valrörelsen engagerar. Många kommentarer fälldes också kring det lyckade mötet som hölls i måndags då Bert mötte Ebba. Det kom mycket folk och det har varit positivt snack om den kvällen hela veckan.