• Vi är en del av Allians för Skövde

Vi håller på och rustar för val. Det handlar om att ta fram valprogram, utse kandidater och planera för möten med väljarna. Som partiavdelning i Skövde är vi kristdemokrater en del av alliansen och lokalt kallar vi oss Allians för Skövde. Tillsammans har vi tagit oss mängder av framtidsprojekt och går nu till val tillsammans igen. Vi ber alltså Skövdeborna om förtroende för ännu en mandatperiod. Vi kommer framöver att ge besked i olika frågor men redan nu har vi sagt att hela kommunen ska utvecklas. Vi har en stark utveckling i centrum, men även yttertätorterna måste få känna av satsningar. Det handlar om såväl infrastruktur som kommunal service och vi kommer under våren att närmare presentera vad vi vill. Under de kommande åren så sker också en mycket stor satsning på Billingens fritidsområde. Detta är inte bara för Skövdeborna utan vi ser gärna att många reser till vårt berg och de fantastiska möjligheter som finns där. Vi ser också en byggboom och vårt ål är att 300 bostäder ska färdigställas varje år. Nu är det ju inte kommunen som bygger, men om vi tar vårt ansvar avseende markplanering, kollektivtrafik och den service som åvilar kommunen så tror vi att byggarna är beredda att ta sitt ansvar. Nu är det många som vill flytta till Skövde och det är en angenäm utmaning.

Med regelbundenhet så möter du oss i olika sammanhang. Antingen med kampanjkläderna på eller också då vi ses i affären eller på olika evenemang. Vi gillar att du hör av dig och vi lyssnar gärna på dina tankar om Skövde och framtiden. Dessutom så inbjuder vi dig att både bli medlem i partiet och engagera dig i politiken framöver. Vi arbetar nu med att ta fram våra valsedlar. För kommunens del så fastställs valsedeln till kommunfullmäktige i februari 2018.