• Årets utflykt

I år besökte vi Evas Strutsar utanför Ängelholm. Vi hade en trevlig dag tillsammans och fick uppleva strutsar på nära håll. Vi hann även med lite information inför valet och våra egna, nya affischer visades upp för första gången. De kommer du snart att kunna se vid en gata nära dig 🙂

• EU-valet

Tack alla som hjälpte till att göra EU-valet till en framgång för Kristdemokraterna, både i riket som helhet men även här i Höganäs.

Knappt 1.000 av er väljare ville se en Kristdemokratisk agenda i Bryssel, med Lars Adaktusson i spetsen. Fantastiskt, och nu hoppas vi att Lars får mycket gjort den närmsta fem åren, inte minst för alla de kristna som förföljs runt om i världen.

• Besök på Höganäsbolaget med Ebba Busch Thor

Tillsammans med Ebba besökte vi Höganäsbolaget och fick en mycket intressant rundvandring fylld med information. Vår guide syns till höger i bilden och heter Rickard Möllberg.

• Janne Eneroth får Vitsippspris 2013

Lördagen 14 september delade Kristdemokraterna i Höganäs ut årets Vitsippspris till Janne Eneroth på scenen vid Skateparken i Höganäs. Janne Eneroth har arbetat som fältassistent i Höganäs kommun i ca 5 år och även under många år dessförinnan hjälpt och varit ett stöd för många ungdomar i vår kommun som haft det svårt på olika sätt. Janne har inte bara jobbat med dessa ungdomar under sin arbetstid, utan även funnits tillgänglig nästan dygnet runt, året om. Janne har tagit p...
  • Kristdemokraternas lista till kommunfullmäktigevalet

Årsmötet fastslog följande lista till det stundande valet till kommunfullmäktige: 1. Fredrik Johannesson, 34, ekonom 2. Barbara Struglics-Bogs, 56, socialpedagog och diakon 3. Jon Rickardsson, 40, egen företagare 4. Åsa Dencker, 68, sekreterare 5. Anita Bäck, 71, distriktssköterska 6. Karin Fuhlendorf, 60, egen företagare
  • Vår nya styrelse

Ny ordförande för Kristdemokraterna i Höganäs är Jon Rickardsson. Vice ordförande är fortsatt Fredrik Johannesson och övriga styrelseledamöter är Barbara Struglics-Bogs, Anita Bäck och Lennart Silén Alfredsson. Ersättare är Bertil Toreson och Inga-Maj Hult. Årsmötet tackade Irmeli Hermansson för hennes år som ordförande med en blomma.
  • Årsmöte 2014

Alla medlemmar i Kristdemokraterna i Höganäs hälsas

Välkommen

till Kristdemokraterna i Höganäs

Årsmöte

den 10 februari 2014, klockan 18:00

Sandflygsgården, Sandflygsgatan 7

Årsmötesförhandlingar Servering Information

Anmäl ditt deltagande vid årsmötet senast 3 februari till Febe Alfredsson på tel. 070 – 351 59 13 eller mailadress: f...

• Äntligen är vår nya hemsida här!

Detta är Kristdemokraterna i Höganäs nya hemsida. Det har tagit sin tid, men nu är den äntligen igång.

Vi är fortfarande i början av ett spännande valår och sidan kommer att fyllas på efter hand med information, nyheter och annat.

Fredrik Johannesson

Vice ordförande, Höganäs LA