• Vitsippspriset i Höganäs till Marcus Nobreus

2012-06-22 Vitsippspris 1

Trots lite trist och regnigt väder var stämning på topp vid Kullabondens Matmarknad på Sundstorget i Höganäs när Kristdemokraterna på Midsommarafton delade ut årets Vitsippspris till Marcus Nobreus. Marcus är den som startat och håller igång marknaden. På marknaden finns många närproducerande producenter.

Motiveringen för årets pristagare är:

Kristdemokraterna i Höganäs vill med glädje dela ut årets Vitsippspris till Marcus Nobreus, för hans arbete med att stärka den levande landsbygden i Höganäs.

Marcus har under det gångna året startat upp Kullabondens Matmarknad i Höganäs, vilket vi gläds åt att få uppmärksamma med detta pris. Kullabondens Matmarknad stärker de lokala jordbrukarna, odlarna och matproducenterna i Kullabygden, vilka alla är viktiga för att vår kommun ska fortsätta vara en härlig plats att bo, verka och växa upp i. Marcus har visat stort initiativ och stor drivkraft genom att under hösten få igång, och under detta året fortsätta arbetet med, Kullabondens Matmarknad på Sundstorget. Det arbete genom vilket Marcus förtjänat årets Vitsippspris har alltså hjälpt näringsidkare i Höganäs att växa samt bidragit till en mer levande landsbygd.

Vi i Kristdemokraterna i Höganäs vill härmed tacka Marcus för hans insats och önska lycka till framöver. Närproducerat i Kullabygden är något att vara stolt över!