• Stoppa bedragarna!

Bedrägerier, främst genom telefonsamtal,är ett av de vanligaste brotten i dag. Personer över 65 är en stor riskgrupp.

Brotten är enkla att genomföra, svåra att utreda och klara upp och ger milda straff. Polisen räcker inte till. Det förebyggande arbetet är avgörande. Information och utbildning krävs. Om någon ringer och utger sig för att vara från polisen, en myndighet eller butik och vill hjälpa dig att förhindra ett ekonomiskt brott: Då är det i själva verket någon som vill lura dig...

DAGS FÖR SENIORTINGET 2022

För närvarande hålls årsmöten i KD Seniors olika distrikt. Då väljs bland annat ombud till vårt förbunds årsmöte, Seniortinget.

Tinget hålls 31.3 i Karlstad CCC.

Före Seniortinget bjuder vi in till ett seminarium om pensionssystemet. Ebba Busch och Hans Eklind berättar om partiets pensionsförslag inför valet i september. Seminariet börjar kl 15.00. Till seminariet anmäler Du dig på denna länk:

...
  • Välkommen till seminarium om pensionerna

VÄLKOMMEN på seminarium om pensionerna

KD Senior bjuder in till seminarium där KD presenterar förslag på reformerat pensionssystem. Alla är varmt välkomna!

Medverkar gör Ebba Busch, partiledare, Hans Eklind, riksdagens Pensionsgrupp, Lars Gustafsson, fd ledamot i Pensionsgruppen, Ole Settergren, Pensionsmyndigheten och Lars O Molin, förbundsordförande, KD Senior.

Seminariet hålls i Karlstad CCC, 31.mars, i samband med KD Seniors Seniorting.

Avgiftsfritt.

Sem...

• Vår politik – en politik med seniora ögon

I KD Seniors politiska program kan Du läsa våra förslag för en bättre seniorpolitik. Du kan läsa det här, och även ladda ned och skriva ut dokumentet.

Läs hela programmet här (klicka här) Vill du ha en tryckbar fil, kontakta info@kdsenior.se