• På gång…

Aktuellt En politik med seniora ögon är rubriken på den politiska rapport KD Senior antog på Seniortinget i maj 2021. Rapporten är framtagen av en arbetsgrupp ur förbundsstyrelsen ledd av Birgitta Södertun, 1:e vice förbundsordförande. Den bygger på en seniorpolitik med ett brett perspektiv på åldrandet med livskvalitet och värdighet. Rapporten blir ett viktigt underlag i valrörelsen.

Ålderism, den negativa synen på åldrande och äldre är tyvärr utbredd i Sverige och det måste vi ändra ...

• Hög tid för en allmän debatt om pensionerna!

Våra pensioner borde vara en av de viktigaste politiska frågorna. Det är något son berör alla åldrar, både seniorer och unga. Men var förs debatten om vad som ska hända med pensionerna? Är pensionssystemet så komplexet så att de politiska partierna inte vill debattera det?

Det orangea kuvertet som dimper ned i brevlådan varje år ger många ångest och del vägrar till och med att öppna det. Oro finns, inte minst i en yngre generation, för hur stor pensionen ska bli.

Ett nytt riksda...

• Ensamhet och ålderism – vi kan bättre!

Välkommen på KD Seniors seminarium i Örebro! Jakob Forssmed, 1 vice partiledare, talar om vad civilsamhälle och politiker kan göra för att bryta ofrivillig isolering bland äldre i Sverige. Hans Eklind, riksdagsledamot och Gunbritt Parsmo, KD Senior Örebro,  kommenterar.

Datum: 29 mars 2019

Tid: 09.00-10.30

Plars: Conventum, Örebro.

Obs!

Fritt inträde med obligatorisk anmälan Ersättning för resa ingår ej!

Man behöver inte vara anmäld till Kristdemokrat...