Jakob Forssmed, Sollentuna, föreslås som toppnamn i riksdagsvalet

Inför valet lanserar Kristdemokraterna sitt team med toppnamn i arbetet för barns och ungas uppväxtvillkor i Stockholms län. Jakob Forssmed, Sollentuna, som föreslås som nummer fem är sedan 2006 statssekreterare i Kristdemokraternas samordningskansli i Statsrådsberedningen och har tidigare bland annat varit stabschef hos Göran Hägglund och förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU.

Jakob Forssmed (KD)– Sverige har tack vare en ansvarsfull politik klarat krisen bättre än de flesta länder och kunnat bekämpa utanförskap och förbättra välfärden, men vi behöver nu ett ökat politiskt fokus också på relationernas betydelse för ett gott samhälle och på att familjer måste få möjlighet att få ihop sin tillvaro, säger Jakob Forssmed.

– Vi behöver arbeta ännu mer för social sammanhållning i samhället där kampen för jobben är helt central. Jag vill också arbeta för ett Sverige som är aktivt för att bekämpa förtryck och fattigdom i världen. Jag är glad och ödmjuk inför att få nomineringskommitténs förtroende att arbeta för detta och annat som kan ge bättre uppväxtvillkor för barn och unga, fortsätter Jakob Forssmed.

Partiledare och socialminister Göran Hägglund är nummer ett på förslaget till gemensam valsedel för Stockholms stad och Stockholms län.

– I kontakten med väljare märker vi att det finns ett stort intresse för vår partiledare. Vi vet att många stockholmare gärna vill rösta på Göran Hägglund, som har ett stort förtroende i partiet och är en enorm tillgång genom sin erfarenhet, sina ledaregenskaper och sitt kunnande. Vi är glada över att presentera honom som den som vi vill ska toppa vår riksdagslista, säger Janne Stefansson och Anders Broberg, ordförande för Stockholms läns och Stockholms stads nomineringskommittéer.

Nomineringskommittéerna har enats om att de sex första namnen ska vara gemensamma på valsedlarna i Stockholms stad och Stockholms län. Ombuden på nomineringsstämman den 23 november fastställer hur valsedlarna ska se ut.

Förslag till toppnamn inför riksdagsvalet 2014:
1. Göran Hägglund, partiledare,statsråd
2. Emma Henriksson, Huddinge, riksdagsledamot
3. Caroline Szyber, Stockholm, riksdagsledamot
4. Robert Halef, Södertälje, riksdagsledamot
5. Jakob Forssmed, Sollentuna, statssekreterare
6. Désirée Pethrus, Stockholm, riksdagsledamot

För mer information:
Janne Stefanson (KD)
Ordförande, Stockholms läns nomineringskommitté

Anders Broberg (KD)
Ordförande, Stockholms stads nomineringskommitté

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti