Invandringen i fokus när KD har årsmöte

Emma Henriksson (KD)

Kristdemokraterna i Sollentuna håller i kväll sitt årsmöte. Inbjuden talare är Kristdemokraternas andre vice partiordförande Emma Henriksson, som också är ordförande för riksdagens socialutskott. Hon kommer bland annat att tala om de invandrings- och integrationsutmaningar som Sverige står inför.

– Sollentuna planerar för att ta emot ett stort antal asylsökande och ensamkommande flyktingbarn i år. Vi kristdemokrater vill vara ledande i att mottagandet och integrationen fungerar så bra som möjligt. Därför har vi bland annat tillsatt en arbetsgrupp som ska ta fram nya förslag som vi ska driva i kommunen. Jag ser fram emot att lyssna till Emma Henriksson, som har stor kunskap om flyktingkrisen och har god erfarenhet av att arbeta politiskt med migrationsfrågorna, säger Simon Olsson, ordförande för Kristdemokraterna i Sollentuna.

Mötet med Emma Henriksson är öppet för allmänheten. Efteråt vidtar årsmötesförhandlingar med Kristdemokraternas medlemmar.

Tid: Måndagen den 15 februari kl 18.00
Plats: Tintomararummet, Sollentuna bibliotek, Aniaraplatsen 2

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti