• Sverige är värt att firas!

Nationaldagen är en dag där vi att både minns vår historia och blickar framåt. I år firar vi den lite annorlunda. Gemenskapskänslan av att samlas i Hagaparken och fira med Kungliga Operan, Kungliga Hovstaterna och högtidstal uteblir.

Samtidigt erbjuder årets nationaldag helt andra möjligheter. Vi får nämligen ett tillfälle att ta ett steg tillbaka och reflektera över vårt land, vår svenska flagga och våra värderingar som binder oss samman.

Den blågula flaggan är symbolen för vårt fria samhälle. Den representerar ett land där vi respekterar alla människors lika värde. Ett land som värnar den enskilda människans värdighet och frihet. En demokrati som bygger på idén att vi gemensamt löser våra problem. Dessa värderingar är något väldigt värdefullt som vi ska vara stolta över!

Sverige är ett bra land att leva i, för att de som har varit här innan oss har gett oss det vi har idag. Det är därför vår plikt att värna, vårda och med omtanke utveckla vidare det vi har fått, så att vi kan ge ett ännu finare land till kommande generationer.

KD Solna önskar dig och din familj en riktigt fin nationaldag!