• KD Solnas Vitsippspris 2020

Vojo Kraljevic tilldelas Kristdemokraterna i Solnas Vitsippspris för sitt ideella engagemang med att driva Solna Shotokan Karateklubb

Kristdemokraterna i Solna delade år 2020 ut Vitsippspriset till Vojo Kraljevic med motiveringen:

Vojo Kraljevic har påvisat ett mångårigt ideellt engagemang med att bygga upp och driva Solna Shotokan Karateklubb. Klubben är en av landets bästa och har tränat över 400 barn och ungdomar. Vojos vision är att träningen ska präglas av idrottsglädje, nolltolerans mot diskriminering och att alla ska känna sig som en familj.

Prisutdelningen leddes av Kristdemokraterna i Solnas ordförande Ansgar Toscha och kommunalrådet Samuel Klippfalk. Vojo Kraljevic från Solna Shotokan Karateklubb tog emot priset i sin träningslokal på Ankdammsgatan i Solna.

– Det känns så roligt att vi har Stockholms bästa ungdomsförening inom karate här i Solna! Karate erbjuder barn och ungdomar en meningsfull fritid, chans till fysisk utveckling och ökat självförtroende. Det särskilda fokus Vojo lägger ner på att verksamheten ska kännetecknas av idrottsglädje, familjekänsla och nolltolerans mot diskriminering motiverar oss att tilldela honom årets Vitsippspris, säger Ansgar Toscha, ordförande i Kristdemokraterna i Solna.

Vitsippan är Kristdemokraternas partiblomma. Associationerna går till vårens obändiga växtkraft och att vitsippan är så svår att utrota, precis som människors engagemang i samhället. Vitsippspriset delas ut för små och stora insatser som är viktiga för samhället, ofta utförda i det tysta.