• Bygglov för nytt trygghetsboende i Bergshamra

Igår klubbade byggnadsnämnden bygglovet för det nya trygghetsboendet väster om Bergshamra torg! Det är Signalisten som kommer att bygga de 66 lägenheterna som fördelas på två byggnader vilka binds samman i botten.

I bottenplanen finns det gemensamma lokaler och möjlighet till caféverksamhet under delar av året. Från husen kommer man komma ut i en trevlig innergård med gemensamma sittplatser.

– Nu är vi ett steg närmare byggstarten för vårt andra trygghetsboende i Solna! Trygghetsboendet i Bergshamra har vi i KD jobbat länge för och det kommer att bli ett välkommet tillskott för Solnas äldre. Trygghetsboenden erbjuder de äldre närhet till gemenskap, service och sociala aktiviteter, säger Samuel Klippfalk (KD), ordförande i omvårdnadsnämnden.

Vill du bo på trygghetsboende? Ställ dig i Signalistens seniorkö: https://www.signalisten.se/uthyrning/boendeformer-och-uthyrningsregler/seniorboende/