-
För valfrihet inom barnomsorgen
🧒 Solnas nya vänsterstyre har ändrat namn på ”barn- och förskolenämnden” till ”förskolenämnden”.
👋 Vem bryr sig? Vi gör!
❌ Namnbytet antyder att förskolan ska vara normen. Då nedprioriterar man de andra barnomsorgsformerna: pedagogisk omsorg, flerfamiljssystem, öppen förskola eller föräldrakooperativ!
👩👧👦 Nämndens nya namn fångar inte den valfrihet inom barnomsorg som fortfarande existerar i Solna idag.
🚸 Varje barn är unikt och det är föräldrarna – inte politikerna – som känner barnet bäst. Tillsammans med Moderaterna och Liberalerna yrkade vi därför på att barn- och förskolenämndens namn inte ska ändras.
-
- Dela detta: