• KD vill bygga bastu i Bergshamra 🧖🌊

    När gamla Kafé Sjöstugan rivs utreder staden hur man bäst uppför ett nytt hus för föreningsverksamhet och kafé. KD föreslår att också uppföra en bastu vid Brunnsviken. Bastun ska vara öppen för allmänheten. KD fick med alla partier i Kommunstyrelsen på förslaget, som nu ska utredas.

    – Det skulle bidra till ett jämnt besöksflöde året runt vid Sjöstugan och komma Solnaborna till glädje, säger Samuel Klippfalk (KD).