• Vårt kommunalråd intervjuas i lokalradio

Många äldre drabbas hårt av att inte få lämna hemmet. Det kan kännas extra ensamt när seniorträffar, cirkelträning och bokcirkel ställs in. Men nu kan man få allt detta i sitt vardagsrum genom den digitala seniorträffen Radio Ankaret. Programmet består av intervjuer med lokala profiler, diktläsning, Solna-minnen, gympa-pass samt musikunderhållning, och kan höras i direkt sändning eller via SoundCloud.

– Med Radio Ankaret skapar vi en helt ny plattform för att nå ut till Solnas äldre under den tid vi inte kan erbjuda våra ordinarie seniorträffar. Radio är dessutom ett bra alternativ som många äldre redan tar del av. Jag hoppas att många tycker om programmet och återkommer med förslag på hur vi kan utveckla det, säger Nataliya Hulusjö, ordförande i omvårdnadsnämnden, Solna stad.

Lyssna gärna på avsnitt 2 nästa vecka där Nataliya Hulusjö delar med sig hur hennes liv har påverkats av den extrema situationen.