• VIDEO: Vitsippspriset 2021 går till Gladys Stomerz och Hagalunds bigård

Varje år delar Kristdemokraterna i Solna ut Vitsippspriset för att uppmärksamma någon som gjort viktiga insatser för samhället i Solna.

Årets Vitsippspris tilldelades Gladys Stomerz och föreningen Hagalunds bigård. Bigården ligger i hörnet mot Hagalunds arbetsplatsområde och har blivit en naturlig mötesplats, där unga såväl som äldre Hagalundsbor kan lära sig mer om bin, insekter och naturen.

Priset delades ut av Nataliya Hulusjö (KD Solnas ordförande) och Samuel Klippfalk (kommunalråd) i samband med Hagalunds bigårds ljusfest i lördags, med en stor grupp engagerade föreningsmedlemmar och grannar närvarande.

– Det känns jätteroligt att få överlämna Vitsippspriset till Gladys och Hagalunds bigård, som har omvandlat ett trist och skräpigt område till ett paradis och mötesplats för såväl stora som små. När man pratar med Hagalundsborna är det tydligt hur viktigt föreningens engagemang är för allas välmående. Dessutom blir det lite honung på köpet, säger Nataliya Hulusjö, ordförande för Kristdemokraterna i Solna.

SE FILMEN HÄR!