• Beslut om sporthall klart!

Beslutet att bygga en ny sporthall antogs av ett extrainsatt kommunfullmäktige på onsdagen. Inriktningen är att hallen ska anpassas för bordtennis med möjlighet för andra sporter att låna hallen. Att den fullstora hallen är ett efterlängtat tillskott också för skolorna i Ekhammarsområdet gör att utsikterna att fylla hallen med verksamhet är både god och stor. Ett klokt beslut som genomgått många kritiska analyser ända fram till målsnöret.

Nu är beslutet fattat och prislappen funnen rimlig av professionen. Av en och annan politiker är den fortsatt underkänd som alltför hög och frågan är om det för dem alls finns någon realistisk prislapp att gilla.

Vi satsar nu från koalitionspartierna KD, C, S och MP med stöd av L på ungdomarnas fritid. Den årliga kapitalkostnaden/hyran är framräknad till 3,6 mkr + el och drift.

Bättre att ge ungdomar en vettig fritidssyssla än att ropa efter fler poliser! Bordtennisen är en breddidrott i alla åldrar som inte kräver dyr utrustning för den som vill börja.

Vi kommer att satsa vidare på nya skolor, förskolor, äldreboenden och kultur/fritidsaktiviteter. Det är så man måste göra i en av länets och landets mest expansiva kommuner!