• Bland de bästa på näringsliv

Upplands-Bro kommun stiger till plats 41 i Svenskt Näringslivs kommunranking 2016. Det är en förbättring med åtta placeringar från föregående år.

Upplands-Bro kommun klättrar åtta placeringar, från plats 49 till 41 i Svenskt Näringslivs kommunranking som omfattar Sveriges 290 kommuner. Högst betyg av företagen får kommunen inom service till företagen och dialogen med företagen. Även det sammanfattande omdömet tar ett kliv uppåt vilket gör att Upplands-Bro förbättrade sitt företagsklimat.

Vi har genomfört flera reformer just vad gäller service till företag och dialogen med företagen, säger näringslivschef Mathias Forsberg. Så vi är extra glada att företagen uppskattar vårt arbete och känner att Upplands-Bro är en bra företagsplats att göra affärer på. Vi strävar efter att hela tiden utveckla arbetet och vara en topp 50-kommun.

Se hela undersökningen på Svenskt Näringslivs webbplats:http://www.foretagsklimat.se/upplands-bro