• SD:s ömma tår!

På kommunfullmäktige i går kväll hände det saker. När fullmäktige skulle avslutas begärde Johan Tireland, SD, ordningsfråga. Den typen av frågor måste behandlas direkt och så blev det.

Det visade sig att den fyrhövdade gruppen tänkte polisanmäla kommunfullmäktiges ordförande Olame, en ung tjej med utländska rötter och vackra dreadlocks, för kränkning. De hade av henne hade kallats för rasister i en intervju i Dagens Samhälle.

De hade någon idé om att rikta gemensamt misstroende mot henne med övriga partier och krävde här och nu en avsiktsförklaring från varje parti om hennes fortsatta förtroende.

Förutom det osmakliga att rikta kritiken mot just henne och från just det partiet så har jag aldrig varit med om något liknande under snart tre decennier med erfarenhet från kommunfullmäktige. Aldrig har någons åsikt eller debatterande varit föremål för polisutredning!!! Nu är det andra tider och frågan är tydligen väldigt känslig i just det parti som har utrensning av rasister som vardagsmat. Till och med deras toppledare utesluts av just skälet.

SD har en historia och bakgrund att göra upp med och bevisligen rasism i de egna leden. Även om långt ifrån alla SD sympatisörer är rasister. Att få det beskrivet av en socialdemokratisk eller kristdemokratisk politiker måste man tåla. Polisen har viktigare uppgifter än att utreda ömma tår!