• Upplands-Bro knakar så det växer!

Eller tvärtom. Hur som helst finns det många byggplaner som alla på samma gång framstår som färdiga i morgon dag. Så blir det förstås inte. Under alla år vi kan blicka bakåt så har vi fått några hundra nya invånare varje år. Samtidigt har vi haft byggplaner som har väntat på byggherrars vilja att sätta igång. Som längst har Rankhus varit vilande och rört sig ibland dock utan att komma igång. Det handlar om tre decennier.

Vi är glada för det intresse som nu gör vår kommun till en av de mest attraktiva för byggplaner och ser fram emot en intressant tid när nya detaljplaner ska tas fram och nya byggstarter ge oss nya och fler invånare.

I Bro är intresset stort för Trädgårdsstadens nybygge som vi tror ska komma igång i närtid. Närmast pendeln kommer det att vara ett mycket attraktivt boende för cirka tusen nya bostäder.

Sedan är listan lång med projekt i Bro såsom Ådö, Säbyholm, Tegelhagen, Kockbacka och nu pågående Jursta. Vid en lång tidshorisont kommer  Bro att växa såsom hela regionen växer.

I Kungsängen är Rankhus, gamla IP, Norrboda och nu inkommet Stäket stora planer som antingen ska funderas vidare på eller redan är igångsatta.

Det är spännande att få vara med och forma framtidens samhälle och göra det med kloka mått och steg så att vi bevarar vår särart. Förutom tretton mil stränder så kan vi stoltsera med snabba förbindelser och kort restid till Storstán och ett liv nära skog och sjöar. Inte antingen eller-utan både och!