• Vi tar ansvar för vår kommun!

Valet innebar att Alliansen förlorade makten. Inte heller de rödgröna partierna fick egen majoritet. Det innebär att en helt nu koalition har träffats för att förhandla om ett gemensamt ansvarstagande för Upplands-Bro kommun. Det är Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Kristdemokraterna och Centerpartiet som tillsammans får tjugoen mandat och om förhandlingarna går i lås kan skapa en stabil mandatperiod.

Politiken är inte densamma som Allianspartierna har drivit, det har väljarna inte beviljat, den är inte heller absolut rödgrön eftersom väljarna inte heller har sagt ja till det. Politiken blir helt enkelt en mix av de fyra samarbetande partiernas olika program med igenkännande inslag för väljarna. Ett samarbete med stort ansvarstagande!

Vi går nu in i ett viktigt skede av kommande förhandlingar med avsikt att de ska lyckas. Då gäller det att ge och ta. Om vi lyckas med det, vet vi senare och i så fall väljs det nya styret den 15 oktober på kommunfullmäktige.