VÄLKOMMEN TILL KD VÄSTERBOTTEN!

Kristdemokraterna växer så det knakar. Tillsammans arbetar vi för ett Sverige där:

• Människan sätts före systemet
  • Alla ska kunna kombinera familjeliv och arbetsliv
  • Du ska kunna lita på välfärden

Vad vill vi Kristdemokrater

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Så här kan du komma i kontakt med Kristdemokraterna

ENGAGERA DIG!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

KD i sociala medier

Facebook Posts

Vi kör över januariregeringen och fixar miljarder till det viktigaste – välfärden!

För att kunna satsa på det som de allra flesta av oss tycker är det viktigaste för ett land har vi idag kört regeringen och januaripartierna i riksdagen. Idag har en majoritet i riksdagen gått samman för att ge Sveriges kommuner och regioner 7,5 miljarder extra till välfärden. Det motsvarar 11 000 undersköterskor i omsorgen och 3 000 sjuksköterskor i regionerna.

Det här miljardtillskottet är en vinst för välfärden. Det är en vinst för Sveriges äldre, för vårdbiträden och sjuksköterskor som gått på knäna, och för patienter som inte fått vård. För alla de som arbetar i välfärden och som regeringen har svikit.
Vi kristdemokrater har öppnat för samtal med alla partier. Därigenom löser vi upp den kris som regeringen försatt Sverige i, när de prioriterar makten och önskelistorna i januariöverenskommelsen före välfärden.

Vi har nu gjort det jobb som en fungerande regering borde ha gjort. Vi prioriterar Sverige före oss själva

View on Facebook

↗️ Inget parti växer som KD.
↘️ Men S krymper lika rekordartat.

Vi är det nya välfärdspartiet. Det borgerliga välfärdspartiet.
Gå med du också!
KD.nu/blimedlem

View on Facebook

Vi bröt dödläget i svensk politik, och gjorde det möjligt för oppositionens partier att ena sig bakom gemensamma krav för välfärden. Som ett resultat av det kommer riksdagen besluta imorgon om 7,5 miljarder extra till kommunerna och regionerna. Det kan räcka till 11 200 undersköterskor eller 8 600 lärare.

Nödropen har hörts länge i hela Sverige. Regeringen har inte lyssnat. Tack vare oss får nu välfärdens kärna det tillskott som verksamheterna så väl behöver. Vi är det borgerliga välfärdspartiet. Vi står upp för välfärdslöftet.

• KD i sociala medier: