• ÖPPET MÖTE för västra Östergötland

gemensamt möte för Motala, Vadstena, Mjölby, Finspång

Onsdag 21 oktober kl. 18:00 Plats: Mat & Café 71:an, Agneshögsgatan 71, Motala

Ämne: Folkhälsan i fokus Talare: Elvira Wibeck, ombudman för KD Östergötland, tidigare vice ordf. för Regionutvecklingsnämndens beredning för folkhälsa

Program 17:30 Drop in & mingel 18:00 Inledning av ordförandena för KD Motala, Föredrag av Elvira Wibeck, ombudsman för KD Östergötland samt även frågestund med föreläsaren efteråt. ca...

• Ny laguppställning på gång

I sommar förändrar vi vår laguppställning i Tekniska nämnden💙 Christina Landoff som idag är 1:e vice ordförande i tekniska nämnden (samt ledamot i Strategiska lokal-och planberedningen och Politiska ledningsgruppen) flyttar till Linköpings kommun och lämnar därmed sina uppdrag! 😥 Till ny ledamot tillika 1:e vice ordförande i Tekniska nämnden har styrelsen i KD Mjölby nominerat Magnus Sjöberg, Skänninge 🤩

– Varmt Lycka till Magnus och ta väl hand om den fina nämnden! Fortsätt gärn...

• Årsmöte 2020

Alla nya och gamla medlemmar i KD Mjölby hälsas välkomna till Himmelsby Gårdshotell utanför Mantorp

lördag 15 februari kl 14:00 för Årsmöte!

Himmelsbys VD och ägare Rakel Gustafsson berättar om sin makalösa satsning och leder våra årsmötesförhandlingar!

Christina Landoff ger oss en resumé av det kommunpolitiska arbetet under året!

Partiet bjuder på förtäring!

Anmäl ditt deltagande till ordförande Isac Gustafsson på isacgust@hotmail.com

Välkomna!

...
  • EU ska vara lagom

KD tycker att EU ska vara lagom. Och tänk – det tycker vi också. EU ska fokusera på frågor som kräver gemensamma lösningar och hålla sig borta från sådant som sköts bättre på nationell nivå. Att kämpa för ett lagom EU är att värna unionen.

Du kan rösta under perioden 8 maj – 26 maj. – Rösta för ett lagom EU.

EU-Valets förtidsröstning sker mellan den 8-26 maj 2019 Läs mer: Valmyndigheten || Förtidslokal || Mjölby kommun ||

KD växer mer än något annat parti. Gå med Du ocks...