• Rapport från årsmötet 2016

Foto: Gunvor Gransö - 20160206_arsmotebild2_kdmjolby_768px

Nils-Ingvar Graan blir avtackad av Birger Hagström för ett spännande föredrag om den kristdemokratiska resan i Östgöta bygd.

I lördags hade partiavdelningen för Kristdemokraterna i Mjölby kommun sitt årliga årsmöte. Till ordförande för partiet omvaldes Birger Hagström från Mantorp.

Som gästtalare vid årsmötet kom Nils-Ingvar ”Nisse” Graan från Motala. Han tog oss med på en spännande politisk resa genom Östergötland över tid. Han berättade om sin tid som Kristdemokratisk politiker, allt ifrån starten av KDU Mjölby med bl.a. Hans Alexandersson (barnbarn till Lewi Petrus) till landstinget och Motala kommun. Vi lyssnade med stort intresse till vad det går att uträtta i politiken.

Ulla Claesson, som även varit en av stöttepelarna för Kristdemokraterna i Mjölbyavdelningen, avtackades efter sina 25 år. Hon var avdelningens sekreterare i många år och där haft medlemsansvar. Det är av Ulla som kort och blommor har kommit i rätt dag och rätt tid till medlemmarna.

Partiavdelningsstyrelsen för perioden 2016/2017 valdes
    * Birger Hagström, ordförande
    * Therese Gustafsson, vice ordförande
    * Tommy Enback, Bengt-Olof Idmyr, Gunvor Gransö, ledamot
    * Isac Gustafsson, ersättare

Foto: Gunvor Gransö - 20160206_arsmotebild1_kdmjolby_819px

Nils-Ingvar ”Nisse” Graan, Ulla Claesson, avtackas av ordförande Birger Hagström för deras insatser.

Kristdemokraterna Mjölby