• God Jul o Gott Nytt År

En liten återblick över vad som hänt i Mjölbys lokalavdelning KD under året!

I år har vi firat, Kristdemokraterna 50 år i Mjölby. Det gjorde vi med att ha en trevlig samling hos Bengt- Olof Idmyr hemma i hans hus. Sven- E Andersson kunde ta oss med på en spännande resa över tid, många år tillbaka. Sedan åt vi jubileumstårta tillsammans. En kväll väl värd att minnas. Flera av våra medlemmar som inte är aktiva nu gladde oss med sin närvaro. Vi hade också bjudet in KD Motala, ett helt gäng kom!<...

• Medlemsmöten tillsammans

Kristdemokraterna 50 ÅR  (Motala) Det har nu gått 50 år sedan partiet startade. Det ska vi fira! Firandet kommer att ske i samband med att vår riksdagskandidat, Magnus Oscarsson, Ödeshög, besöker Motala. Han kommer att göra ett företagsbesök på eftermiddagen och sedan är han med oss och firar 50 år på kvällen.

Förutom Magnus Oscarsson, kommer Sven Brus, Norrköping. Han var med då partiet startade och har både allvarsamma och roliga episoder att berätta.

Det här kommer at...

• Påsk kampanj

På skärtorsdagen var Kristdemokraterna Mjölby i regi av alliansen och delade ut påskliljor och godisstrutar till medborgarna i alla kommundelarna.

Gunvor Gransö var i vackra Skänninge. Fick många bra samtal med medborgarna. En uppskattad satsning och blommorna var snart slut, för att inte tala om godiset!

• Glad Påsk

Kristdemokraterna i Mjölby önskar er alla en härlig Glad Påsk.