Christian Carlsson (KDU) – ett gott samhälle byggs underifrån

Årsmötet den 22 januari gästades av Kristdemokratiska Ungdomsförbundets relativt nye ordförande Christian Carlsson. Att han valde just Kd har en koppling till Hammarö. Det var Hammarösonen Charlie Weimers som kom till Christians skola 2002 och väckte hans intresse. De avgörande frågorna för Christian var bl.a. synen på familjen, att ett gott samhälle byggs underifrån genom att satsa på trygga familjer. Han motiverades även av att skapa ett annat samhälle där inte människor och företag hålls tillbaka, så som han upplever att det görs när S får styra.

Christian är jurist. Han är kunnig och engagerad i frågor om rättssamhället. KDU framhåller vikten av rättvisa straff med höjda minimistraff särskilt för vålds- och sexualbrott. Kd är det parti som satsar mest på polisen i budgeten med 2600 fler tjänster. Ungdomsförbundet fyrdubblar det och säger att det behövs 10 000 nya poliser.

KDU är just nu aktuella med kampanjen ”Varken feminist eller islamist” som pekar på att jämställdheten hotas från flera håll, både vänsterfeminism och islamism och hederskultur är hot mot verklig jämställdhet.

Att Christian har ett hästintresse är mer okänt. Det kommer från tiden som beriden högvakt under militärtjänsten. Ett passande intresse när han var på besök i en av sveriges mest hästtäta kommuner. Tack för besöket!

Vitsippspriset 2020 går till Anna Persson

Nolgårds förskola behålls!

Var finns det politiska intresset?

KD och Hammarösamverkan i opposition

Hammarö behöver ett majoritetsstyre

Vitsippspriset 2019 till Lillängshamnens fiskrökeri

Äntligen! Nya Götetorpsskolan kommer resa sig ur askan

Varför är EU viktigt för Hammarö?

Budget 2019

KD Hammarö, kandidat #1 – Mattias Joelsson

KD Hammarö, kandidat #2 – Marianne Carlsson

KD Hammarö, kandidat #3 – Kenth Carlsson

KD Hammarö, kandidat #4 – Petra Weström

KD Hammarö, kandidat #5 – Magnus Eriksson

Debatt i NWT: Är dagens förskola bra för någon?

KD tar de äldres parti #äldresagenda