Vitsippspriset 2021 tilldelas Therese Weng

Vitsippspriset 2021

Med ett stort och varmt hjärta för alla barns rätt till en bra start i livet startade Therese Familjehjälpen Hammarö.
För sitt handfasta initiativ som hjälper behövande och inspirerar och utmanar omgivningen till socialt engagemang tilldelas Therese Vitsippspriset 2021. Så lyder motiveringen för årets pris. Priset delades ut under Tomtens dag på 1:a advent i Skoghalls Centrum. Prisutdelare var Maria Lloyd och Mattias Joelsson för KD Hammarö.  Även på Hammarö finns familjer där pengarna inte räcker till mat och kläder till barnen, speciellt i samband med skolloven. Samtidigt finns det många som är villiga att skänka både mat, pengar och kläder bara de vet att hjälpen kommer fram. Familjehjälpen är bryggan mellan behov och resurser.

Efter att ha varit verksamt i knappt ett år är nu den ideeella föreningen Familjehjälpen är på väg att startas. Therese har flera personer till hjälp som vill dela på arbetsuppgifterna. Utan eldsjälar som går en extra meter, satsar en extra timme, ger en extra krona så fungerar inte det här samhället. Vi kallar det ”det civila samhället” och det kan låta torrt, men det består av varma bultande hjärtan som slår för sina medmänniskor, och är en förutsättning för ett gott samhälle. Kristdemokraterna vill med Vitsippspriset uppmärksamma dessa viktiga insatser som ofta sker i det tysta.

Personpresentationer för KD Hammarö

Mathias Wiker

Maria Lloyd

Petra Weström

Kenth Carlsson

KD Hammarö – Valsedel 2022

Med hjärta för Hammarö – lokalt valprogram

Samverka mer med föreningslivet. Inför IOP!

Närvårdsplatser på Hammarö

Nya Götetorpsskolan klar!

Du är välkommen!

Skatten kan återställas med 50 öre redan 2022

Tillsammans kan vi!

Vitsippspriset 2020 går till Anna Persson

Nolgårds förskola behålls!

Var finns det politiska intresset?