KD och Hammarösamverkan i opposition

Kristdemokraterna beklagar att Socialdemokraterna tackade nej till ett blocköverskridande samarbete med både Hammarösamverkan och Moderaterna. Det hade varit en unik möjlighet att bryta gamla traditioner i kommunen och grunda för ett mognare samarbete mellan partierna på Hammarö.

Oavsett styre är ekonomin, skolprojektet och hantering av pandemins effekter de allra viktigaste frågorna för resten av mandatperioden. Kommunen måste lyckas under de kommande två åren om det ska finnas förutsättningar för att minska skatten och återgå till normal verksamhet i nästa mandatperiod. Därför önskar vi det tillträdande styret lycka till med dessa utmaningar för alla medborgares skull på Hammarö.

Kristdemokraterna är stolta över det vi hunnit uppnå inom samhällsbyggnad under den korta tid det gavs. Vi hoppas att det nya styret inte återgår till gamla tiders synder där samhällsbyggnad sköts med vänsterhanden.

I slutändan är det medborgarnas ansvar att i nästa val se till att det finns förutsättningar för ett stabilt borgerligt styre på Hammarö.

Hammarösamverkan består idag av Kristdemokraterna, Moderaterna och Liberalerna. Vi kommer tillsammans arbeta för borgerlig politik på Hammarö och skapa förutsättningar för ett nytt majoritetsstyre efter valet 2022.

Du är välkommen!

Skatten kan återställas med 50 öre redan 2022

Tillsammans kan vi!

Vitsippspriset 2020 går till Anna Persson

Nolgårds förskola behålls!

Var finns det politiska intresset?

Hammarö behöver ett majoritetsstyre

Vitsippspriset 2019 till Lillängshamnens fiskrökeri

Äntligen! Nya Götetorpsskolan kommer resa sig ur askan

Varför är EU viktigt för Hammarö?

Budget 2019

KD Hammarö, kandidat #1 – Mattias Joelsson