Nolgårds förskola behålls!

Kristdemokraterna har deltagit och tagit ett viktigt beslut för framtidens förskoleorganisation på Hammarö. KD valde tillsammans med övriga partier att behålla Nolgårds förskola, med sin strategiska placering i ett närområde som kommer expandera. Förskolan ger en närhet till de barn som kommer flytta in och för de som redan bor i området.

Med två nya förskolor som blir klara under nästa år, blir vi äntligen av med en stor del av de dyra modullösningar, som under längre tid dränerat kommunens ekonomi. Förskolorna Anneberg och Mörmoskogen med sina fräscha lokaler och fina utemiljöer, är platser där barnen kommer trivas och känna sig trygga med den personal som de känner igen.

Det har varit stor oro att barngrupperna kommer öka när antalet avdelningar minskar. I praktiken klarar vi av förändringen, utan att personal avskedats och dessutom kommer Kommunens förskolor att hålla sig vid Skolverkets riktlinjer för antalet barn/avdelning. För oss i KD är det viktigt med små barngrupper, detta är något som vi kämpar för!

Tillsammans med våra vänner i Hammarösamverkan, Moderaterna och Liberalerna, trycker vi på för att förbättra kommunens kommunikation. Våra medarbetare och berörda familjer ska inte behöva överraskas av informationen i media.

Många har varit aktiva och hjälpt till att på ett positivt sätt påverka beslutet som tagits. Vi i KD vill ge er en uppmaning att inte sluta där, var med och hjälp till för att tillsammans göra Hammarö till Sveriges bästa kommun!

Engagera dig och gå med i Kristdemokraterna på Hammarö, för en ljusare framtid!

Personpresentationer för KD Hammarö

Mathias Wiker

Maria Lloyd

Petra Weström

Kenth Carlsson

KD Hammarö – Valsedel 2022

Med hjärta för Hammarö – lokalt valprogram

Samverka mer med föreningslivet. Inför IOP!

Närvårdsplatser på Hammarö

Vitsippspriset 2021 tilldelas Therese Weng

Nya Götetorpsskolan klar!

Du är välkommen!

Skatten kan återställas med 50 öre redan 2022

Tillsammans kan vi!

Vitsippspriset 2020 går till Anna Persson

Var finns det politiska intresset?