Nolgårds förskola behålls!

Kristdemokraterna har deltagit och tagit ett viktigt beslut för framtidens förskoleorganisation på Hammarö. KD valde tillsammans med övriga partier att behålla Nolgårds förskola, med sin strategiska placering i ett närområde som kommer expandera. Förskolan ger en närhet till de barn som kommer flytta in och för de som redan bor i området.

Med två nya förskolor som blir klara under nästa år, blir vi äntligen av med en stor del av de dyra modullösningar, som under längre tid dränerat kommunens ekonomi. Förskolorna Anneberg och Mörmoskogen med sina fräscha lokaler och fina utemiljöer, är platser där barnen kommer trivas och känna sig trygga med den personal som de känner igen.

Det har varit stor oro att barngrupperna kommer öka när antalet avdelningar minskar. I praktiken klarar vi av förändringen, utan att personal avskedats och dessutom kommer Kommunens förskolor att hålla sig vid Skolverkets riktlinjer för antalet barn/avdelning. För oss i KD är det viktigt med små barngrupper, detta är något som vi kämpar för!

Tillsammans med våra vänner i Hammarösamverkan, Moderaterna och Liberalerna, trycker vi på för att förbättra kommunens kommunikation. Våra medarbetare och berörda familjer ska inte behöva överraskas av informationen i media.

Många har varit aktiva och hjälpt till att på ett positivt sätt påverka beslutet som tagits. Vi i KD vill ge er en uppmaning att inte sluta där, var med och hjälp till för att tillsammans göra Hammarö till Sveriges bästa kommun!

Engagera dig och gå med i Kristdemokraterna på Hammarö, för en ljusare framtid!

Vitsippspriset 2020 går till Anna Persson

Var finns det politiska intresset?

KD och Hammarösamverkan i opposition

Hammarö behöver ett majoritetsstyre

Vitsippspriset 2019 till Lillängshamnens fiskrökeri

Äntligen! Nya Götetorpsskolan kommer resa sig ur askan

Varför är EU viktigt för Hammarö?

Budget 2019

KD Hammarö, kandidat #1 – Mattias Joelsson

KD Hammarö, kandidat #2 – Marianne Carlsson

KD Hammarö, kandidat #3 – Kenth Carlsson

KD Hammarö, kandidat #4 – Petra Weström

KD Hammarö, kandidat #5 – Magnus Eriksson

Debatt i NWT: Är dagens förskola bra för någon?

KD tar de äldres parti #äldresagenda

Debatt i VF 27 mars: Bön från en politiker