• Kristdemokraterna i Örebro län söker:

Politisk sekreterare (50%)

med placering på landstingets kansli i Örebro. Tillträdesdag och anställningstid: 2015-01-15 eller efter överenskommelse tom 2018-12-31.

Arbetet innebär att planera och kalla till sammanträden med landstingspolitiska gruppen samt vara protokollssekreterare. Biträda oppositionsråd och förtroendevalda i deras arbete. Utarbeta förslag till yrkanden, frågor, interpellationer och motioner samt biträda ledamöter i landstingsfullmäktige och nämnder i framtagning av beslutsunderlag. Ansvara för presskontakter och allmän massmediebevakning. Samarbete med partidistriktet.

Kvalifikationer: God allmänpolitisk kunskap, god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god kunskap om den kristdemokratiska rörelsen. Stor hänsyn kommer att tas till personlig lämplighet.

Ansökan med meritförteckning senast 7 november 2014 till: Kristdemokraternas landstingsgrupp, att. Ewa Sundkvist, Oppositionskansliet, Örebro läns landsting, Box 1613, 701 16 Örebro. Tel: 0705-980 280