• Riksdagsomröstning om migrationspolitiken

Kan vara en bild av 1 person och text där det står ”" REGERINGENS NYA MIGRATIONS- POLITIK LEDER TILL ÃKAD ASYLINVANDRING HANS EKLIND RIKSDAGSLEDAMOT K D”
    Den 22 juni röstade riksdagen om en ny migrationslagstiftning. Regeringen och dess samarbetspartier röstade igenom lagen som kommer leda till en ökad asylinvandring till Sverige.

Kristdemokraterna är mycket kritiska till januaripartiernas hantering av den nya migrationslagen. Vi hade förslag om identitetskrav för permanent uppehållstillstånd eftersom Sverige idag härbärgerar hundratusentals som inte gjort sin identitet klar. Så kan vi inte ha det. Förslaget röstades ned av bland annat socialdemokrater och centerpartister med en rösts marginal.

Läs gärna Hans Eklinds artikel i Alltinget inför omröstningen.

”Svenska myndigheter har inte kontroll över vilka som befinner sig i Sverige. Till tisdagens migrationsvotering har vi kristdemokrater lagt ett förslag om identitetskrav för att få permanent uppehållstillstånd. Ett litet steg i rätt riktning, men det tycks som att parlamentariskt stöd saknas, skriver Hans Eklind (KD).”