• Kristdemokraternas kommun- och landstingsdagar genomförs i Örebro

KL-dagar15
    Under helgen 21-22 februari genomför Kristdemokraterna sina kommun- och landstingsdagar på Conventum i Örebro. Det är nästan 900 kristdemokrater från hela landet som samlas i Örebro för att diskutera och lyssna till politik.

– De här dagarna är en viktig mötesplats för oss kommun- och landsting/regionpolitiker. Här får vi utbyta erfarenheter, skapa nya nätverk och inte minst få med oss ny och värdefull kunskap. Vår ambition är att ge nya verktyg för fortsatt engagemang lokalt och regionalt, säger Eva Samuelsson, Ordförande för kommun- och landstingspolitiska rådet.

För nittonde året i rad arrangeras Kommun- och Landstingspolitiska dagar. Det är en av de viktigaste träffpunkterna för  kristdemokratiska förtroendevalda kommun- och landstingspolitiker.

Det blir flera framåtblickar från olika perspektiv. Marcus Oscarsson, politisk kommentator och känd bland annat från TV4-s valprogram under 2014 kommer att medverka på lördagen under rubriken ”Det politiska landskapet – nu och 2018”. David Lega, kommunalråd och vice partiordförande talar under rubriken ”Kristdemokraterna – möjligheter och utmaningar.

Förutom 27 olika föreläsningar och seminarium ordnas bland annat speedmeeting på söndagens lunch där politiker får tillfälle att ställa sina ”lokala” frågor om tio olika politikområden.

Dagarna avslutas med Göran Hägglunds tal som blir hans sista som partiledare.

I nedanstående länk finns ett uppdaterat program med information om medverkande samt en kort praktisk information om konferensen.

Länk till uppdaterat program – PDF

Det blir tredje gången som Kristdemokraterna håller kommun- och landstingspolitiska dagar i Conventum Örebro – första gång var när nya Conventum  invigdes 2005, nu på tioårsfirandet av anläggningen och dessutom 750-årsfirandet för Örebro som stad är vi Kristdemokrater tillbaks i Örebro för uppladdning.

Kommun- och landstingspolitiska dagarna kommer att vara otroligt viktiga för oss som lokal- och regionpolitiker. Varmt välkommen till 2015 års största arrangemang för Kristdemokraterna

Lennart Bodenson, kommunalråd
    Ewa Sundkvist, landstingsråd
    Ewa Samuelsson, KLPs ordförande